söndag 14 april 2013

Våren är här!

Vårlunchen på fältet blev en lyckad tillställning. Vädret var kanske inte det bästa vi sett i år men humöret var på topp och maten smakade ännu bättre i det ruggiga vädret. Trotts en del blåst och kalla fingrar så flögs det flitigt.

Nu när våren är invigd är tanken att vi börjar med torsdagsträffarna på fältet med mycket flygning framöver.

tisdag 9 april 2013

Möt våren på fältet den 13 april

Vi planerar att ha en enkel vårlunch på fältet den 13 april. Varmt välkommen!

Sill , potatis och ägg med ost, hårdbröd och efterföljande kaffe.

Har du aversion mot sill, så meddela det i tid, så kan vi nog bränna på lite köttbullar istället.

Pris 50:-/person.

Lunchen serveras exakt klockan 12.00.

Vi hoppas att så många som möjligt kommer och samtidigt tar med delar av vinterns produktion så att vi kan flyga både före och efter maten.

Du som vill delta i lunchen, måste meddela detta till mig (Tomas) före den 11 april. (Vid sent avhopp = dagen före= full avgift.)

Vill och kan du hjälpa till med genomförandet så ge mig gärna en hint.

Efter att vi denna dag invigt våren, så planerar vi att börja med torsdagsaktiviteterna på fältet. Skulle vi få kyla och ruskväder efter detta datum så möts vi i bygglokalen ett tag till.

Med Vänlig Hälsning

Tomas Hägle

torsdag 28 februari 2013

Torsdagsbygge

Det borras, sågas och lödas. Full aktivitet i klubblokalen.









söndag 24 februari 2013

Inomhusflygning nu på söndag

Du missar väl inte inomhusflygningen nu på söndag 3:e mars 10-12 i mässhallarna.

Håll koll på framtida evenemang i Gamens Kallendarium .

Medlemsavgift

Som medlem blir du ansluten till RCFF, får tillgång till vårat eminenta flygfält, bygglokal och våra övriga aktiviteter i FK Gamen.

Årsavgift för fullt betalande medlemmar 750:-

Ungdomar under 21 år, 400:-

Stödjande medlemmar (icke flygande) 470:-


För allt flygande gäller att medlemskap finns i FK Gamen, eller i annan klubb vid tillfälligt besök hos oss.

Vi har kalenderårsbaserat medlemskap, vilket innebär att medlemskapet är direkt kopplat till innevarande år.

I och med att FKGamen är del av RCFF så kommer man (om man vill) att på http://www.rcflyg.se kunna ha ett användarkonto i forumet där det framgår att man är medlem.

Om du inte redan har ett konto så skapa det på: http://www.rcflyg.se/forum/register.php
(Det är inget krav men det underlättar för oss samt att det ger dig möjlighet att rösta via nätet i rcff omröstningar samt att själv skriva ut ditt medlemskort.)

Avgiften betalas till vårat Bankgiro: 5058-0968 ange ditt användarnamn från RCFFs forum i meddelandet.

Skicka även ett mail till johan at bagge se, meddela att du har betalat och skicka med uppgifter i form av: Namn, Användarnamnet från RCFFs forum, Adress, Telefonnummer och Födelsedatum.


Kontakta oss så får du mer information.




Välkommen som medlem!




/Styrelsen FK Gamen

tisdag 11 december 2012

Flygsimulator

Jag har tidigare knåpat på ett hobby-projekt med en flygsimulator. Nu har jag hittat ett bra (gratis) webbhotell att lägga den på och tänkte därför tipsa här om någon vill testa den i väntan på varmare flygväder ute i verkligheten. Den kräver en plugin (Unity game-engine). Om man inte har den så visas instruktioner om hur man installerar den vilket inte brukar vara något problem (om man inte har en jobb-dator där installationer av pluginer är låst).

Här kan du testa Gamensimulatorn!



Observera att detta bara är ett test för att se vad som gick att göra och det är inte färdigt på något sätt. Det kommer det förmodligen aldrig heller att bli även om det kanske kommer någon förbättring någon gång framöver. Lämpligast styr man med joystick men det går nödtorftigt att styra även med pilarna på tangentbordet. Det blir dock lite vingligt och svårkontrollerat.

söndag 9 december 2012

Bilder från dagens inomhusflygning

Funkar fint med jet även inomhus!

Varför utnyttja hela salen när man kan krocka med sig själv?

Vingar hängandes i propellern.

Dubbla vingar hängandes i propeller.

Delta-vingar hängandes i handbollsmål.

Snurrande vingar hänger med de också. 

Stilfull landning

Limma?

Mer lim!


måndag 12 november 2012

Byggstart för inomhussäsongen

Vi passar på och smygstartar med en byggkväll nu på torsdag den 15:e, och några torsdagar framåt, kl 18:30 i vår bygglokal på Wadströmsgatan 9B. Det kommer lappas och lagas på förra årets plan, och för er som inte brukar spara på deprondamm så har vi både depronflak och kolfiber till självkostnadspris. Mallar till minst två olika flygplansmodeller finns också att dela på. Det kanske inte behöver nämnas, men även alla NRFK:are är mer än välkomna.

fredag 9 november 2012

Höstflygning

Även en mörk höst har sina ljusa stunder! Diverse flyg i luften med piloter i alla åldrar.

tisdag 23 oktober 2012

Uppdatering av mail-adresser

Just nu håller vi på att försöka synka de mail-adresser vi har i medlemsregistret med systemet vi använder för mail-utskick. Om du tycker att du har försvunnit felaktigt från systemet hör då gärna av dig till sebol356 snabelA gmail.com så ska vi reda ut det hela.