lördag 22 mars 2014

Kommande Torsdagsaktiviteter

Tiden för besöket på Nords Mekansika stämde inte tidigare på Gamen webbens kalendarium. Det är Torsdag den 10:e April 19:00 som gäller.

Missa inte heller kommande aktivitet nu på Torsdag den 27:e mars kl 19:00.
Då kommer en f.d. FV-pilot att berätta (delar ur) sitt liv som både 37- och 39-pilot.
I kalendariet står det "Att flyga 39 Gripen" men jag tror mej veta att han kommer att ta upp mer än så.
Jag kan utlova en givande kväll för alla som är intresserade av jaktflyg

Sista bilden på Martin Blå innan nedläggningen
(Bild från F 13 Kamratförening
via www.mikaelcarlssonsflyg.se)



Välkomna!
/Johan


Invig våren med sillunch på fältet

Sillunchen förra året var uppskattad, vi vill ha något liknande i år med. 
Söndag den 6:e April 13:00 kör vi samma upplägg som förra året en enkel vårlunch på fältet. 
Varmt välkommen!

Sill , potatis och ägg med ost, hårdbröd och efterföljande kaffe.

Har du aversion mot sill, så meddela det i tid, så kan vi nog bränna på lite köttbullar istället.

Pris 50:-/person.

Lunchen serveras exakt klockan 13:00

Vi hoppas att så många som möjligt kommer och samtidigt tar med delar av vinterns produktion så att vi kan flyga både före och efter maten.

Du som vill delta i lunchen, måste meddela detta till mig (Tomas) före den 11 april. (Vid sent avhopp = dagen före= full avgift.)

Vill och kan du hjälpa till med genomförandet så ge mig gärna en hint.

Efter att vi denna dag invigt våren, så planerar vi att börja med torsdagsaktiviteterna på fältet. Skulle vi få kyla och ruskväder efter detta datum så möts vi i bygglokalen ett tag till.



torsdag 13 mars 2014

Nostalgikväll


Här är några bilder från dagens nostalgikväll. 





Klädsel av asbest och eter som bränsle. Miljö och hälsoaspekter har blivit lite bättre med åren. 

lördag 15 februari 2014

FK Gamens Årsmöte

FK Gamens Årsmöte
När
Tor, den 20 februari, 19:00 – 21:00

Var
Klubblokalen

Hur
Alla är varmt välkomna till årsmöte. Hur gick förra året? Vad vill vi
2014? Vilka väljer vi?


söndag 2 februari 2014

Torsdagsträff den 6 februari: Tillverka motorkåpor och huvar

Tillverka motorkåpor och huvar
NärTor, den 6 februari, 19:00 – 20:00
VarKlubblokalen 
BeskrivningHur gör man, tips och trix Anders Hermansson håller i kvällens aktivitet. Program i klubblokalen startar 19.00 , men det går bra att komma så tidigt man vill.


En snygg motorkåpa kan både skydda och höja det estetiska utförandet på ditt flygplan.

måndag 27 januari 2014

Nytt nummer till Tornet

Tornet bytt nummer till 011-140200.

ÖKC har kvar det gamla 011-192578.

 

Tornet Kungsängen tillhör inte längre LFV utan har nya ägare. 


torsdag 9 januari 2014

måndag 30 december 2013

Nyårsflygning

Hej Alla Gammar!
 
Klockan 13:00 på Nyårsdagen ses vi på Lövstafältet för att flyga in det Nya Året.
 

Dessutom: Nya tider för inomhusflyg Mässhallen.

Lördag 2014-01-25 kl. 09:00 – 11:00  A-sal

Söndag 2014-02-09 kl. 17:00 – 19:00  A-sal

Söndag 2014-02-23 kl. 10:00 – 12:00  B-sal

Söndag 2014-03-09 kl. 16:00 – 18:00  A-sal

 


Hälsningar
Styrelsen


lördag 28 december 2013

Nytt år!

Hej alla modellflygande entusiaster och Gamar!
Tack för ett verkligen trevligt år. Själv minns jag vår sill lunch i våras och att vi i somras var så många på fältet en vanlig torsdagskväll. På sensommaren var vi flera torsdagar i rad; 25 och som mest 27 personer på
fältet. Att vi dessutom hade 10 plan samtidigt i luften satte krydda på flygningen. Nästa år behöver vi kanske ett flygledartorn :) .
Den riktiga vintern verkar dröja men vi har redan börjat med inomhusflygning och nästa gång är den 29 december i mässhallarna. Planering och fixande med flera tider pågår för fullt, så kolla här på hemsidan för aktuella tider och andra evenemang. Vi har planerat för torsdagsträffar under januari- mars med spännande möten under ”tema flyg”.

För att vi ska överleva som klubb och fortsätta driva vår verksamhet så behöver vi även din insats i form av medlemsavgift för 2014. Följande avgift beslutades på styrelsens senaste möte och kommer att tas upp igen på årsmötet den 20 februari, där vi även beslutar om avgift för 2015.
Vi har fortfarande kvar kravet som avser medlemskap till SMFF.

Årsavgift för fullt betalande medlemmar 850:-
Ungdomar under 21 år, 400:-
Stödjande medlemmar (icke flygande) 470:-

Familjemedlemskap har skrotats och alla i familjen tillkommande och flygande medlemmar betalar efter sin ålder och registreras som medlemmar.
 OBS: alla måste vara skrivna på samma adress
= Tillkommande vuxen över 21 år : 480:-
= Tillkommande ungdom under 21 år: 300:-Pengarna sätter du in så snart som möjligt på
plusgirokonto:143638-5
Det brukar ibland vara svårt att skriva tillräckligt långa meddelanden, så kassören är tacksam om du samtidigt med betalningen skickar mail till: johan snabel-a bagge punkt se och anger medlemsnamn. Vi önskar dig allt gott och ser fram emot en bra termik på alla sätt under 2014

För styrelsen; Sebastian, Johan, Ove, Miroslav och Tomas

lördag 21 december 2013

inomhusflygning imorgon Söndag

Missa inte nästa inomhusflygning imorgon Söndag, den 22 december 16:00 i Mässhallen hall 1 (stora hallen).

Nedan några bilder från tidigare flygningar (för fler bilder se Gamens picasa webalbum)